راهکارهای مدیریتی

دایره امن یا دایره راحتی چیست

منطقه امن یا منطقه راحتی چیست ؟ گر در مسیر موفقیت قدم گذاشته باشید، حتما اسم منطقه امن، منطقه راحتی یا دایره ی راحتی و امن به گوشتان خورده است که واژه ی انگلیسی آن Comfort Zone تعریف می شود. اغلب توصیه می شود که برای دستیابی به اهداف باید از این منطقه امن خارج…

فرسودگی شغلی و علائم و اثرات آن

فرسودگی شغلی یکی از خطراتی است که زندگی افراد موفق را تهدید می‌کند. آنها همیشه باید مراقبش باشند. این افراد به علت ویژگی خاص شخصیتی و اعتقادشان بر اینکه می‌توانند هر کاری را انجام دهند، بیشتر اوقات متوجه این خطر نمی‌شوند. این افراد اشتیاق بالایی به کارشان دارند؛ از همین سو نسبت به ساعت‌های خیلی زیادِ کاری، بار سنگین شغلی و فشار زیادی که برای بهتر بودن باید متحمل شوند، بی‌توجه‌اند. همه‌ی این عوامل می‌تواند آنها را مستعد فرسودگی شغلی کند.

زبان بدن را بیاموزیم

یادگیری تکنیک‌های زبان بدن باعث می شود که ما در ارتباطات غیر کلامی خود که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند توانمندتر شویم و با استفاده بهینه از این تکنیک های زبان بدن می توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر بدرخشیم.

نظام آراستگی محیط کار (5S) چیست و چه فوایدی دارد؟

از گذشته آراستگی در همه جوامع بخصوص ایران ما وجود داشته است اما بصورت نظام مند و روشمند نبوده، اولین بار ژاپنی ها در سال 1985 نظام آراستگی را بصورت نظام مند معرفی کردند، فردی بنام سوزوکی در کتاب کایزن عملی فصلی را به اصول نظام آراستگی بعنوان مبنایی برای بهره وری و کایزن معرفی نمود.

رشد حرفه ای کارمندان در محیط کار

منظور از برنامه ریزی برای توسعه فردی ، تهیه یک برنامه زمان‌بندی شده مکتوب ، برای رسیدن افراد به رشد و توسعه می باشد. در این برنامه ریزی سعی می شود تا افراد با توجه به دانش ، توانمندی ها و مهارت های خود و همچنین زمان و منابعی که در اختیار دارند. در جهت اهداف زندگی شغلی خویش بهبود و توسعه یابند. برنامه ریزی برای توسعه فردی می تواند کمک زیادی به رشد و ارتقای دانش و مهارت افراد به صورت هدفمند نماید. برنامه توسعه فردی سبب بهبود عملکرد می گردد و مهارت ها و توانایی های افراد را در زمینه مورد نظرشان افزایش می دهد. همچنین مزیت عمده برنامه ریزی برای توسعه فردی این است که شامل اهداف خاص، اقدامات و سنجش نهایی برای ارزیابی دستاوردها می باشد.

رضایت شغلی چیست؟ چه عواملی باعث رضایت و نارضایتی شغلی می‌شوند؟

رضایت شغلی چیست؟ چه عواملی باعث رضایت و نارضایتی شغلی می‌شوند؟ ۸۷ درصد کارکنان نارضایتی شغلی دارند؛ گزارشی که موسسه گالوپ (Gallup) منتشر کرده است. آماری عجیب که نشان می‌دهد درصد زیادی از کارکنان رضایت شغلی ندارند. به‌نظر شما عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان کدام‌اند؟ یا بهتر است بگوییم اصلا رضایت شغلی چیست و…

نردبان وفاداری مشتری (طبقه بندی مشتریان بر اساس وفادری در بازاریابی رابطه مند )

نردبان وفاداری مشتری (طبقه بندی مشتریان بر اساس وفادری در بازاریابی رابطه مند ) نردبان وفاداری مشتری   بازاریابی مبادله ای فقط یك نگرش كوتاه مدت در هر جایی كه تمركز و تاكید منحصراً روی فروش و معامله است. این نوع بازاریابی بیشتر جنبه تاكتیكی دارد و شامل تفكر و فعالیت كوتاه مدت است و…
نا رضایتی مشتریان

مدیریت مشتریان ناراضی با ۱۵ نکته موثر و کاربردی

مدیریت مشتریان ناراضی با ۱۵ نکته موثر و کاربردی مشتریان ناراضی معمولا نارضایتی و شکایت خود را از محصول یا خدمت مورد‌ِنظر با کارکنان و نمایند‌گان فروش شرکت درمیان می‌گذارند. اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد ناامید نشوید، زیرا شما نخستین کسی نیستید که مشتری بر سر او فریاد می‌زند و حتی گاهی او…

نکاتی که تصمیم گیری درست و موفق را به ما یاد می دهد

نکاتی که تصمیم گیری درست و موفق را به ما یاد می دهد آیا تصمیم گیری به شما مربوط است؟ قبل از که تصمیم گیری کنید، از خود بپرسید چقدر از این تصمیم به من ارتباط دارد؟ در واقع باید ببینید مسئله موجود ربطی به شما دارد یا نه ؟ زیرا ممکن است در مسائلی…

پنجمین فرمان پیتر سنگه اصول مدیرتی

موفق ترین سازمان ها در دهه نود آن هایی هستند که بدان ها” سازمان های فراگیر ” اطلاق می شود . رییس برنامه ریزی کمپانی رویال داچ – شل می گوید ” توانایی یادگیری زودتر و سریع تر از رقبا، تنها مزیت نسبی در دهه آینده خواهد بود”

تعریف و وجه تمایز CRM – CSM – CEM

تعریف و وجه تمایز CRM – CSM – CEM مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟ Customer Relationship Management(CRM)  در این مقاله میتوانید با تعریف و وجه تمایز cem – crm – csm آشنا شوید .مدیریت ارتباط با مشتری واژه ای تکنیکی در مورد روش ها، نرم افزار و معمولا قابلیت اینترنتی ، برای کمک به…

حفظ منابع انسانی

حفظ منابع انسانی حفظ منابع انسانی یکی از مهمترین مسائل در زمینه منابع انسانی میباشد . همانطور که در مقاله های قبل اشاره شد منابع انسانی، به عنوان “ارزشمندترین منبع در اختیار هرسازمان” در نظر گرفته می شود. ارزشمندی “منابع انسانی”، به توجه به مسائلی از قبیل راه های “توسعه و ارتقای منابع انسانی” و…

مدیریت زمان چیست و تکنیکهای آن کدام است؟

مدیریت زمان چیست و تکنیکهای آن کدام است؟   مدیر زمان خود باشید   مدیریت زمان یا Time Management،‌ یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست. همه می‌دانیم که ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، می‌تواند مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کند؛ البته گاهی هم به اشتباه، چالش‌ها و مسائل دیگر خود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست