باکت بیل مکانیکی چیست ؟  باکت ها در بیل های مکانیکی نقش اصلی و محوری را بازی می کنند که بر روی بازوی بیل مکانیکی ها نصب می شوند خود باکت بیل مکانیکی دارای اجزای مختلفی می باشد.

در تعریف باکت باید گفت :

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود.این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد.

باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند.

باکت های  قابلیت  نصب بر روی بازوی بیل مکانیکی را داراست. باکت ها توسط اپراتور بیل مکانیکی با استفاده از کنترل های داخل کابین کنترل می شوند.

انواع مختلف باکت  بیل مکانیکی وجود دارد که بسته به مکانی که حفاری باید انجام شود مورد استفاده قرار می گیرند .

از باکت ها ی بیل مکانیکی نیز می توان برای جابجایی خاک یا بارگیری کامیون ها برای حمل و نقل به سایت های و پروژهای عمرانی  استفاده کرد.

باکت ها انواع مختلفی دارند که براساس نوع کاربری و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند :

باکت با سطل حفاری – یکی از پر کاربردترین باکت ها به حساب می آید و مورد استفاده قرار می گیرد. دارای دندانهای تیز که برای خاکبرداری از خاک سطحی ایده آل می باشد .

باکت یا سطل راک – این سطل ها شبیه به سطل های حفاری و با این تفاوت که تقویت بیشتری نسبت به آن صورت گرفته است . این امر به شما اجازه می دهد قدرت بیشتری برای شکستن صخره سخت و بدون آسیب رساندن به دستگاه خورد کند . که دارای دندان های بلند و تیز و لبه برش باریک V است.

باکت یا سطل V – این گزینه برای حفر سنگرهای شکل V برای نصب کابل ها و لوله هایی که باید در اعماق کم عمق نصب شوند ایده آل است.

باکت وی شکل بیل مکانیکی
باکت یا سطل ریدل – این سطل ها از صفحات فلزی سنگین با شکافهایی ساخته شده اند که باعث می شوند ذرات کوچکتر از بین بروند. ایده آل برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز.
باکت ریدل بیل مکانیکی
باکت یا سطل تمیز کننده – این سطل ها دندان ندارند اما ظرفیت بیشتری نسبت به سایر سطل ها دارند. که برای پاشیدن خاک و مواد نرم استفاده می شوند و برای شیب ، تراز کردن و پر کردن سطوح ناهموار استفاده می شود.
 Trapezoidal bucket  ( باکت ذوزنقه ای ):

این باکت برای ایجاد و یا پاک کردن کانال ها با بازدهی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی خاص آن برای ایجاد لبه های کانال به طور کامل و قابلیت تولید آن در اندازه های مختلف باعث شده است تا این محصول، وسیله ای مناسب جهت این نوع کار باشد.

باکت ذوزنقه ای
Ripper bucket( باکت گرازی) :

این نوع از باکت برای کاربرد های سنگین جهت کار استخراج در معادن، خاک های سخت و متراکم شده استفاده می شود و به کاربر اجازه حرکت دادن و جا به جایی بلوک های سنگی را زمانی که از سطح سخت جدا می شوند را می دهد. شکل ساختاری آن به کاربرد بیشتر آن در مواد مقاوم و ساینده و جاهای که تمرکز نیروی نفوذی بر روی ناخن هاست ، کمک می کند.

باکت گرازی
Standard bucket ( باکت خاکبرداری):

این باکت برای بارگیری و حفاری در زمین های با مقاومت کم و متوسط مثل خاک های لومی ، ماسه های سست، شن و رس خشک طراحی شده است بسته به نیاز کاربر قابلیت تولید این باکت با اندازه های ۴۰ سانتی متر ، ۵۰ سانتی متر ، ۶۰ سانتی متر و … وجود دارد. ازدیگر کاربردهای این باکت می توان در خطوط گاز رسانی، مخابرات ، آبرسانی و ساختمانی نام برد .

باکت خاکبرداری
:Quarry rock bucket ( باکت سنگ معدنی)

بسته به نیاز کاربر این محصول می تواند در دو نوع باکت تقویت شده و باکت  HDV  (دارای قابلیت کار در محیط های دارای سایش بالا و استخراج مستقیم از معادن و خاک برداری خاک های سخت و سنگی ) تولید گردد.یکی از مهمترین عوامل در کارایی باکتها مخصوصا این نوع باکت انتخاب صحیح ناخن است

باکت سنگ معدنی
: Cliff bucket (باکت صخره ای)

حالت خمیده این باکت برای جا به جایی و بارگیری سنگ ها و تخته سنگ ها طراحی گردیده، ساختمان این باکت با استفاده از آلیاژهای ضد سایش در نقاط حساس برای استحکام در شرایط  کاری سخت، مقاوم سازی شده است.

باکت صخره ای
باكت clam shell (دو طرفه) :
اين باكت داراي دو عدد باكت تموازي هم مي باشد كه به وسيله تعدادي جك يا بازوي مكانيكي باز و بسته ميشود
باکت دو طرفه

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بهتر هستش در مورد ادوات که به بیلهای مکانیکی نصب میشود ویا بهتر بگم کارای های مختلف بیل های مکانیکی از قبیل باکت ها چکش ها و کلیه لوازم ی که بیل قادر هست با انها کار کند معرفی کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید