جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم در آستانه روز خبرنگار، از شرکت صنعت ورق آرین پاژ بازدید کردند

خبرنگاران ، با حضور در شرکت صنعت ورق آرین پاژ، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و کارگران این کارخانه، از نزدیک در جریان تولید محصولات صنعتی این شرکت قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با بیان اینکه این شرکت امروز در حوزه صادرات، خودکفایی و اشتغالزایی فعال است، تصریح کرد: این شرکت اولین صادرکننده ورق های فولادی استان قم در سال ۹۶ بوده و اولین صادرکننده ورق های بهبودیافته در سطح کشور است.

محمد مهدی یارجانلی خاطرنشان کرد: این شرکت با نگاه به درون زایی و تربیت متخصصین و با راه اندازی کارگاه های ساخت خودکفایی، از واردات بسیاری از قطعاتی صنایع کشور جلوگیری کرده است.

فرهنگ اشتباه صنعتی و تجاری معضل امروز صنایع کشور

مدیرعامل مجموعه صنعتورق آرین پاژ با اشاره به معضلاتی که امروز بخش تولید و صنعت و هم‌چنین صادرات کشور با آن روبرو است گفت: امروز در کشور فرهنگ اشتباهی در زمینه صنعت و تجارت شکل گرفته است که این وظیفه اصحاب رسانه است که تعریف درستی از تولید و صادرات در کشور شکل گیرد چرا که هستند شرکت‌هایی که کارخانه ندارند ولی با ایده در حال تولید ثروت هستند صادرات هم در کشور معنای خوبی ندارد متاسفانه خط صادرات محور مجوز صادرات ندارد و یا با یک بروکراسی روبرو است و نگاه ما به صنعت ابتدایی و سنتی است.

او از ارتقای خط تولید این واحد صنعتی در آینده خبرداد و گفت: در شرایط سخت تحریم و بد اقتصادی که کشور با آن روبروست در آینده نزدیک خط بهینه ورق فولادی برای تامین نیازهای داخل کشور با کمک دانش بومی و متخصصان ایرانی راه اندازی می‌شود در حالی که ما این ورق‌ها را از کشورهای شرق آسیا با هزینه های بسیاری خریداری می‌کردیم.

ناشناخته بودن واحد تولیدی ورق‌های فولادی در بین صنایع کشور

مدیرعامل مجموعه صنعت ورق آرین پاژ گفت: جای خالی ورق تولیدی داخل را در صنایع بزرگی مانند ایران خودرو و لوازم خانگی و دیگر صنایع بزرگ در کشور می‌بینیم در حالی که این ورق ها قابلیت رقابت با ورق های خارجی را دارد پرسنل این شرکت با رویکرد خودکفایی در این زمینه همت و تلاش کردند. این شرکت همیشه در حال تغییر و ارتقا است با شرکتی در اسپانیا برای تولید ورق تفاهم نامه بسته شده است اما در بین صنعت ایران خودرو و سایپا ناشناخته است.
به گفته وی، اگر می‌خواهیم جوان بیکاری نداشته باشیم و صنعت فولاد رونق یابد باید زمینه تولید ورق های فولادی را در کشور فراهم کنیم؛ کشور اکنون رتبه ۱۰ دنیا در زمینه فولاد را دارد و با باور و حمایت از تولید داخل می‌توان تولید ورق های فولادی را هم به جایگاه ویژه ای در دنیا و کشور رساند و این امر نیاز به آگاهی بحشی رسانه ها است.
از تعطیلی تا رسیدن به اوج خودکفایی در تولید ورق‌های فولادی کشور
در ادامه بازدید خبرنگاران از شرکت صنعت ورق آرین پاژ بازدید و از نزدیک در جریان نحوه تولید و فعالیت این شرکت که در پهنه فولادی شرکت‎های صنعتی نیزار استان قم قرار داشت قرار گرفتند این پهنه اکنون قطب تولید فولاد کشور است و در زمینه اشتغالزایی و رونق تولید هم حرفی برای گفتن دارد.
مدیرعامل جوان این شرکت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این شرکت در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار داشت ولی با همت پرسنل آن اکنون به قطب تولید ورق‌های فولادی کشور تبدیل شده است و با یک نگاه درون نگری و بهره گیری از تخصص و دانش افراد بومی و با ماشین‌آلات تولید داخل و قطعات داخل اکنون در حال ارتقا و پیشرفت است.
محمد مهدی یارجانلی افزود: این ورق‌ها در صنایع بزرگی مانند خودروسازی و لوازم خانگی کاربرد دارد و بازارهای هدفی هم در خارج از کشور برای صادرات دارد.
او بیان کرد: این شرکت در زمینه تولید محصولات فولادی با کیفیت برش خورده و اصلاح شده و تولید و توزیع لوله و پروفیل تخصصی خودرو نیازهای قابل توجهی از نیازهای مصرف کلاف ها و ورق های فولادی را تامین می‌کند و این ورق های تولیدی که قابل قیاس با استانداردهای جهانی است به کشورهای منطقه هم صادر می‌شود.

منبع: روابط عمومی شرکت صنعت ورق آرین پاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید