نحوه تولید لوله به روش ERW ( جوش القایی )

تولید لوله درزجوش به روش فوق (Electrical-Resistance welding ) با شکل دهی سرد نوارهای بریده شده از ورق های فولادی نورد گرم یا نورد سرد با پهنایی به اندازه محیط لوله مورد نظر در فاصله قالبهای دستگاه لوله سازی مرحله به مرحله از حالت مسطح به مدور شروع می گردد سپس دستگاه جوش القایی با فرکانس بالا دو سر نوار بهم رسیده را جوش داده و لوله ساخته می شود. سطح خارجی لوله در ناحیه جوش براده برداری می شود و پس از آن برش محصول به طولهای مختلف بنا به درخواست مشتری صورت می پذیرد.

در این مرحله از کارخانه امکان تولید لوله با قطر خارجی ۱۰ میلیمتر الی ۱۶۸ میلیمتر با دستگاههای مختلف به تولید انواع لوله، قوطی و مقاطع مختلف صنعتی و ساختمانی و نیز لوله های آب و گاز نیز به بهره برداری می رسد.

مرحله ۲ تولید:

در این فاز از تولید جهت جلوگیری از خوردگی لوله های آب، گالوانیزه کردن گرم لوله ها (Hot Deep Galvanizing ) صورت می پذیرد، بدین صورت که ابتدا لوله هاس تولید یطبق استانداردهای مجاز تولید و به واحد PICKLING منتقل تا جهت جذب بهتر پوشش فلز روی و گالوانیزه شدن آماده سازی شوند که در این جا ابتدا لوله ها چربی گیری و زنگ زدایی شده و به محلول Flux آغشته تا امکان نفوذ بهتر روی در سطح فولادی لوله صورت گیرد و سپس در کوره پیشگرم تا دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و پس از خشک شدن سطحی وارد وای روی مذاب شده و در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۱ دقیقه غوطه ور می شوند و جهت جلوگیری از تشکیل آلیاژ فلز روی و آهن وارد آب سرد می گردد.

طبق استاندارد و بنا به سفارش مشتری، انتهای لوله های گالوانیزه دنده شده و با درپوش پلاستیکی رنگی جهت حفاظت از سطوح دنده لوله و شناسایی آن، پوشش داده می شود.

جالب است بدانید مشخصات محصول تولیدی، استاندارد تولیدی و نام کارخانه با دستگاه Inkjet Marker بر روی لوله ثبت و در نهایت بسته بندی و به انبار محصول انتقال تا طبق درخواست مشتری بارگیری و حمل گردد.

مرحله ۳ تولید:

در مرحله آخر تولید لوله هایی با قطر خارجی ۶۰ میلمیتر تا ۶۱۰میلیمتر تا ضخامت ۲۰ میلیمتر جهت استفاده لوله ای گاز و قوطی های سنگین نیز تولید می گردد.

کاربرد لوله های ERW:

  • لوله های مبلی، دکوری و صنعتی
  • لوله های سیاه شوفاژ
  • لوله های گاز خانگی و شهری
  • لوله های نفت و گاز مطابق استاندارد API 5L
  • قوطی ساختمانی و لوله های داربست
  • تولید پروفیل های در و پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید